COM CONSTRUÏM LA CIUTAT EDUCADORA? EL PAE-BAOBAB
Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Ciutat Educadora (30 de novembre), que enguany commemora els 30 anys de la proclamació de la Carta de les Ciutats Educadores, la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Santa Perpètua vol visibilitzar i posar en valor alguns dels projectes que impulsa, en col·laboració amb els centres educatius, els equipaments municipals i els agents educadors del territori.
Des del 10 de novembre fins al 3 de desembre, dedicarem dos espais setmanals (dimarts i dijous) a descobrir aquests projectes educatius a partir de la mirada dels seus protagonistes, que en format vídeo ens explicaran en què consisteixen les activitats que realitzen, quins són els elements més rellevants dels projectes i quin paper juguen a les seves vides. Aquests clips els podreu trobar a l'Instagram del PEC: @SPMeduca, i aniran acompanyats d'un article al nostre blog, on s'oferirà informació detallada de cadascuna de les iniciatives.
Inaugurem doncs aquesta acció commemorativa, posant el focus sobre el Programa d'Acompanyament Educatiu-Baobab (PAE).
El PAE és un servei que funciona des del curs 2016 –
2017, i atén a infants de 6 a 14 anys, escolaritzats en els centres públics de
Santa Perpètua de Mogoda:
- L’Escola
Bernat de Mogoda
- L’Escola
Santa Perpètua
- L’Escola
Santiga
- L’Escola
Els Aigüerols
- L’Institut Rovira-Forns
Una tarda al PAE té aquesta estructura estàndard:
Període
de temps |
Activitat |
16.30 a 17.00h |
Acollida, joc lliure i berenar. |
17.00
a 18:15h |
Activitat
de reforç escolar, estudi assistit o reforç individual. Revisió de l’agenda
escolar |
18.15 a 18:45h |
Activitat de motivació, educació
emocional, interioritat o dinàmiques de grup. Activitat de relaxació i
distensió o concentració |
18.45
a 19.00h |
Valoració
de la sessió i autoavaluació, joc lliure i comiat. |
Les activitats i dinàmiques dissenyades per cada equip educatiu es poden englobar en:
-
Competència
comunicativa, lingüística, de promoció a lectura.
-
Competència
artística i cultural.
-
Competència
matemàtica.
-
Competència
d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.
-
Competència
social i ciutadana.
-
Competència
emocional i afectiva.