COM CONSTRUÏM LA CIUTAT EDUCADORA? EL PAE-BAOBAB

 Amb motiu de la celebració del Dia Internacional de la Ciutat Educadora (30 de novembre), que enguany commemora els 30 anys de la proclamació de la Carta de les Ciutats Educadores, la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament de Santa Perpètua vol visibilitzar i posar en valor alguns dels projectes que impulsa, en col·laboració amb els centres educatius, els equipaments municipals i els agents educadors del territori. 

Des del 10 de novembre fins al 3 de desembre, dedicarem dos espais setmanals (dimarts i dijous) a descobrir aquests projectes educatius a partir de la mirada dels seus protagonistes, que en format vídeo ens explicaran en què consisteixen les activitats que realitzen, quins són els elements més rellevants  dels projectes i quin paper juguen a les seves vides. Aquests clips els podreu trobar a l'Instagram del PEC: @SPMeduca, i aniran acompanyats d'un article al nostre blog, on s'oferirà informació detallada de cadascuna de les iniciatives. 

Inaugurem doncs aquesta acció commemorativa, posant el focus sobre el Programa d'Acompanyament Educatiu-Baobab (PAE)

El PAE és un servei que funciona des del curs 2016 – 2017, i atén a infants de 6 a 14 anys, escolaritzats en els centres públics de Santa Perpètua de Mogoda:

  •        L’Escola Bernat de Mogoda
  •        L’Escola Santa Perpètua
  •        L’Escola Santiga
  •       L’Escola Els Aigüerols
  •        L’Institut Rovira-Forns
La funció principal és oferir suport a la tasca educativa que realitza l’escola i la família, fora de l’horari lectiu, mitjançant activitats que permetin l’adquisició d’aprenentatges competencials bàsics, la motivació en l’aprenentatge i la compensació de les dificultats socioeducatives. Així mateix, també acompanya a l'alumnat en el procés d'estructuració i desenvolupament de la personalitat i la socialització, mitjançant el treball individualitzat i el grupal, així com el diàleg amb la família i amb altres agents socioeducatius, especialment les escoles. 


L’activitat ordinària amb els infants i els joves tracta de definir dinàmiques per treballar les diferents àrees competencials des dels múltiples nivells d’assoliment: s'atén a la diversitat en els estils d'aprenentatge. D’aquesta manera, es garanteix que tots els infants disposen d’activitats que s’ajusten a les seves necessitats, aprofitant les seves capacitats, alhora que s'incideix en les habilitats menys reforçades.




Una tarda al PAE té aquesta estructura estàndard:


Període de temps

Activitat

16.30 a 17.00h

Acollida, joc lliure i berenar.

17.00 a 18:15h

Activitat de reforç escolar, estudi assistit o reforç individual. Revisió de l’agenda escolar

18.15 a 18:45h

Activitat de motivació, educació emocional, interioritat o dinàmiques de grup. Activitat de relaxació i distensió o concentració

18.45 a 19.00h

Valoració de la sessió i autoavaluació, joc lliure i comiat.


Les activitats i dinàmiques dissenyades per cada equip educatiu es poden englobar en:

-          Competència comunicativa, lingüística, de promoció a lectura.

-          Competència artística i cultural.

-          Competència matemàtica.

-          Competència d’autonomia, iniciativa personal i emprenedoria.

-          Competència social i ciutadana.

-          Competència emocional i afectiva. 

El PAE és un programa ambiciós, que té com a finalitat la millora de l’èxit escolar a Santa Perpètua, posant el focus en l’alumnat, les famílies i la col·laboració amb l’escola. Treballa, doncs, per enfortir la relació escola-família-municipi, i per millorar les competències bàsiques, especialment la lectoescriptura i el raonament lògic



Perquè Santa Perpètua és Ciutat Educadora!