RECURSOS EDUCATIUS PER A LES FAMÍLIES DES DE LA NEUROCIÈNCIA
La formació Descobrim el cervell per educar millor, organitzada pel Servei d'Educació amb el suport de la Diputació de Barcelona, ha ofert interessants continguts per entendre quines són -i com funcionen- les fases d'aprenentatge de les criatures entre el naixement i l'inici de l'edat adulta, aportant algunes claus per afavorir l'acompanyament parental en aquest procés.
Famílies i professionals de l'educació van participar d'aquesta formació, estructurada en dues sessions de més de 4h, on s'han explicat de manera pràctica les principals parts del cervell (les seves estructures i les principals funcions que desenvolupen), i quins aspectes de comunicació i motivació són aconsellables de posar en pràctica a l'hora d'educar als nostres fills i filles.
Les emocions, el plaer, l'humor i el joc són aspectes essencials a tenir en compte a l'hora d'educar. També són eines indispensables:
- Dedicar temps de qualitat.
- Escoltar de manera activa a la criatura o adolescent.
- Estar receptiu.
- Estar present.
- Parlar des del nostre jo i des de les emocions: donar missatges en positiu.
- Oferir reconeixement: reforçar allò en el que destaca.
- No etiquetar, ni criticar, ni ridiculitzar.
- Educar des de l'esforç.
- Tenir paciència i ser coherent.
Així mateix, hem descobert que la naturalitat i la calma (des de la fermesa) són les nostres grans aliades en l'educació dels fills i filles.
L'activitat ha estat molt ben valorada per les persones assistents, que han suggerit l'interès de realitzar més sessions sobre neuroeducació per poder aprofundir en algunes de les temàtiques abordades.
- Escoltar de manera activa a la criatura o adolescent.
- Estar receptiu.
- Estar present.
- Parlar des del nostre jo i des de les emocions: donar missatges en positiu.
- Oferir reconeixement: reforçar allò en el que destaca.
- No etiquetar, ni criticar, ni ridiculitzar.
- Educar des de l'esforç.
- Tenir paciència i ser coherent.
Així mateix, hem descobert que la naturalitat i la calma (des de la fermesa) són les nostres grans aliades en l'educació dels fills i filles.
L'activitat ha estat molt ben valorada per les persones assistents, que han suggerit l'interès de realitzar més sessions sobre neuroeducació per poder aprofundir en algunes de les temàtiques abordades.