Celebrat el III Fòrum Educatiu Local


El proppassat 16 de març, vam celebrar el III Fòrum Educatiu Local de Santa Perpètua de Mogoda, al centre cívic El Vapor. 

Aquesta trobada, ens va permetre compartir amb la ciutadania la situació actual i els avenços que en el darrer curs, mica en mica i entre tots, hem assolit amb el Projecte Educatiu de Ciutat; tan a nivell d’adhesió a xarxes educadores supramunicipals, com pel que fa al desenvolupament dels projectes i l’activitat dels grups de treball.  Així mateix, va ser l’oportunitat de valorar conjuntament quines línies caldrà seguir en el futur, i per mitjà de quines iniciatives, projectes o accions podem plantejar la seva implementació.

L'experiència i visió dels participants, en tant que agents educadors de Santa Perpètua, és sens dubte un element clau de la ciutat educadora, especialment per al seu èxit com a projecte estratègic del municipi. Durant aquest III Fòrum, es va treballar en dos grups: un focalitzat en l’àmbit de l’ESCOLA, i l’altre sobre LA CIUTAT EDUCA. 

En l’àmbit de la Ciutat Educa es va debatre i reflexionar sobre les línies de treball proposades en el darrer fòrum. Fruit d’aquest treball van sorgir dos projectes:
  •  ESPAI VIRTUAL DE PARTICIÀCIÓ, en el qual es posava èmfasi en crear xarxa i mecanismes de participació i coordinació dels diferents agents educatiu de la ciutat.






  •   EL PROJECTE DE TOHTOM, proposta que destacava la importància de crear xarxa, d’implicar als diferents agents educatius del municipi, per tal d'incorporar la visió de tothom en la definició dels espais públics, i en definitiva caminar cap a una ciutat que generi més oportunitats educadores. 



En l’àmbit de l'escola, es va debatre i es va reflexionar sobre com incloure realment l’etapa educativa dels 0-3 anys en el camí de l’educació, com a inici d’una trajectòria educativa primerenca. Així mateix,  es va abordar altres temàtiques com: els recursos destinats a les diferents etapes per promoure una escola inclusiva;  la poca participació de les famílies en l’àmbit escolar i com incrementar-la;  la importància de la innovació educativa com a motor de canvi i sobre com l’escola pot evitar les desigualtats. 

Fruit aquest diàleg i espai de reflexió, va sorgir el projecte CAMÍ DE L’EDUCACIÓ, un camí que hem de fer conjuntament les famílies, els mestres i professors, l’alumnat i  la ciutadania i administracions. En aquest camí, tothom que hi està implicat ha de poder aportar els recursos necessaris per a una escola inclusiva, fomentar la implicació de les famílies, el reconeixement als professionals de l’educació, la formació, la orientació laboral com a procés continu des d’etapes inicials, el sentit i el motiu de per què s’estudia, facilitar la innovació educativa...

Aquesta darrera propsota, el CAMÍ DE L’EDUCACIÓ, va ser la més votada. Es tracta, però, d’un projecte molt ampli que requereix la implicació de tothom, i que per tant haurà de ser tractat i debatut en el marc del grup impulsor, per tal de prioritzar quin serà l’àmbit d’actuació per on es començaria a treballar.

Cal destacar, finalment, que els altres projectes del PEC continuen endavant:



  • El Camins lúdic-educatius, que s’han concretat en els camins escolars.
  • El grup de treball de formació a famílies.
  • El grup de treball de Serveis comunitaris, en col·laboració amb els serveis educatius (CRP) de la nostres zona i els 4 centres de secundària del municipi.